הקלד שם של תוכנה או משחק

Age of Empires IV: חזרה מרשימה לימי הביניים

Age of Empires IV, ההמשך המיוחל לסדרת האסטרטגיה האייקונית, הגיע אלינו באוקטובר 2021. המשחק, שפותח על ידי Relic Entertainment בשיתוף עם World’s Edge, מביא את הסדרה לעידן המודרני עם גרפיקה משופרת ומכניקות משחק מעודכנות. האם הוא מצליח לשמר את הקסם של המשחקים הקודמים תוך הצעת חוויה רעננה? בואו נצלול לעומק ונגלה.

עלילה ותוכן היסטורי

Age of Empires IV מציע ארבעה מסעות היסטוריים מרתקים:

1. נורמנדי באנגליה

2. מלחמת מאה השנים

3. עלייתה של מוסקבה

4. התרחבות האימפריה המונגולית

יתרונות:

– שילוב מרשים של משחקיות וקטעי וידאו תיעודיים

– עומק היסטורי מרשים ומדויק

– נרטיב מעניין המשלב דמויות היסטוריות מפורסמות

חסרונות:

– מספר מוגבל של מסעות בהשוואה למשחקים קודמים בסדרה

– חלק מהשחקנים עשויים לחוש שחסרות תקופות היסטוריות מסוימות

ציון לעלילה ותוכן היסטורי: 9/10

גיימפליי ומכניקות משחק

המשחק משלב אלמנטים קלאסיים של הסדרה עם חידושים מודרניים:

יתרונות:

– שמונה ציביליזציות מגוונות עם מכניקות ייחודיות

– איזון מצוין בין ניהול משאבים לטקטיקות קרב

– חידושים כמו הסתתרות ביערות ומצור על חומות

חסרונות:

– עקומת למידה תלולה למשתמשים חדשים

– חלק מהשחקנים עשויים למצוא את קצב המשחק איטי יחסית

ציון לגיימפליי: 8.5/10

גרפיקה ואודיו

Age of Empires IV מציג שדרוג ויזואלי משמעותי לסדרה:

יתרונות:

– גרפיקה מפורטת ומרשימה

– אנימציות חלקות ומציאותיות

– פסקול אפי המתאים לאווירת המשחק

– קריינות איכותית בקטעים ההיסטוריים

חסרונות:

– דרישות חומרה גבוהות יחסית

– סגנון האמנות עשוי להיות “מצויר” מדי לטעמם של חלק מהשחקנים

ציון לגרפיקה ואודיו: 9/10

מולטיפלייר ואיזון

המשחק מציע מגוון אפשרויות למשחק מרובה משתתפים:

יתרונות:

– מצבי משחק מגוונים כולל 1v1, FFA, ומשחקי צוות

– איזון טוב בין הציביליזציות השונות

– מערכת דירוג תחרותית

חסרונות:

– מספר מפות מוגבל יחסית בהשקה

– חסרות כמה תכונות מולטיפלייר מתקדמות

ציון למולטיפלייר: 8.5/10

תוכן ואורך משחק

Age of Empires IV מציע שפע של תוכן:

יתרונות:

– ארבעה מסעות היסטוריים ארוכים ומפורטים

– משחקיות חד-פעמית מגוונת

– פוטנציאל רב למשחקיות ארוכת טווח במולטיפלייר

חסרונות:

– שחקנים המתמקדים בחוויה הסינגל-פלייר עשויים לרצות יותר מסעות

– חסר עורך תרחישים בהשקה

ציון לתוכן ואורך משחק: 8/10

חדשנות וייחודיות

Age of Empires IV מאזן בין מסורת לחדשנות:

יתרונות:

– שילוב מוצלח של אלמנטים קלאסיים עם מכניקות חדשות

– תוכן היסטורי עשיר ומעניין

– גישה ייחודית לאסימטריה בין הציביליזציות

חסרונות:

– חלק מהשחקנים עשויים לחוש שהמשחק לא מחדש מספיק

– חסרות כמה תכונות מתקדמות שהיו במשחקים קודמים בסדרה

ציון לחדשנות: 8.5/10

ביצועים טכניים

המשחק ככלל מתפקד היטב, עם מספר בעיות קטנות:

יתרונות:

– יציבות טובה ומעט באגים

– אופטימיזציה טובה למגוון מערכות

חסרונות:

– דרישות חומרה גבוהות יחסית

– מספר באגים קטנים במולטיפלייר

ציון לביצועים טכניים: 8.5/10

נגישות ורמת קושי

Age of Empires IV מנסה לאזן בין אתגר למשתמשים חדשים:

יתרונות:

– מדריכים מקיפים ומצב Art of War לתרגול

– מספר רמות קושי מותאמות

חסרונות:

– עקומת למידה תלולה למשתמשים חדשים לז’אנר

– חסרות כמה אפשרויות נגישות מתקדמות

ציון לנגישות ורמת קושי: 8/10

השוואה למשחקים קודמים בסדרה

בהשוואה ל-Age of Empires II ו-III:

– גרפיקה משופרת משמעותית

– פחות ציביליזציות, אך עם עומק ואסימטריה רבים יותר

– מיקוד היסטורי ממוקד יותר

– חסרות כמה תכונות מתקדמות שהיו במשחקים הקודמים

סיכום: חזרה מרשימה לימי הזוהר

Age of Empires IV הוא המשך מרשים לסדרה האהובה. הוא מצליח לשמר את הקסם של המשחקים הקודמים תוך הבאת הסדרה לעידן המודרני עם גרפיקה משופרת ומכניקות משחק מעודכנות.

יתרונות עיקריים:

– תוכן היסטורי עשיר ומרתק

– גרפיקה מרהיבה ואודיו איכותי

– איזון מצוין בין הציביליזציות השונות

– פוטנציאל רב למשחקיות ארוכת טווח

חסרונות עיקריים:

– מספר מוגבל של ציביליזציות ומסעות בהשקה

– עקומת למידה תלולה למשתמשים חדשים

– חסרות כמה תכונות מתקדמות מהמשחקים הקודמים

Age of Empires IV מציע חוויית אסטרטגיה עשירה ומספקת שתשמח הן מעריצים ותיקים והן שחקנים חדשים. עם תוכן היסטורי מרתק, מכניקות משחק מאוזנות היטב, וגרפיקה מרהיבה, הוא מציב רף גבוה למשחקי אסטרטגיה בזמן אמת.

ציון סופי: 8.8/10 – משחק חובה לכל חובב משחקי אסטרטגיה והיסטוריה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

X
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב
",e=e.removeChild(e.firstChild)):"string"==typeof o.is?e=l.createElement(a,{is:o.is}):(e=l.createElement(a),"select"===a&&(l=e,o.multiple?l.multiple=!0:o.size&&(l.size=o.size))):e=l.createElementNS(e,a),e[Ni]=t,e[Pi]=o,Pl(e,t,!1,!1),t.stateNode=e,l=Ae(a,o),a){case"iframe":case"object":case"embed":Te("load",e),u=o;break;case"video":case"audio":for(u=0;u<$a.length;u++)Te($a[u],e);u=o;break;case"source":Te("error",e),u=o;break;case"img":case"image":case"link":Te("error",e),Te("load",e),u=o;break;case"form":Te("reset",e),Te("submit",e),u=o;break;case"details":Te("toggle",e),u=o;break;case"input":A(e,o),u=M(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"option":u=B(e,o);break;case"select":e._wrapperState={wasMultiple:!!o.multiple},u=Uo({},o,{value:void 0}),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"textarea":V(e,o),u=H(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;default:u=o}Me(a,u);var s=u;for(i in s)if(s.hasOwnProperty(i)){var c=s[i];"style"===i?ze(e,c):"dangerouslySetInnerHTML"===i?(c=c?c.__html:void 0,null!=c&&Aa(e,c)):"children"===i?"string"==typeof c?("textarea"!==a||""!==c)&&X(e,c):"number"==typeof c&&X(e,""+c):"suppressContentEditableWarning"!==i&&"suppressHydrationWarning"!==i&&"autoFocus"!==i&&(ea.hasOwnProperty(i)?null!=c&&Ie(n,i):null!=c&&x(e,i,c,l))}switch(a){case"input":L(e),j(e,o,!1);break;case"textarea":L(e),$(e);break;case"option":null!=o.value&&e.setAttribute("value",""+P(o.value));break;case"select":e.multiple=!!o.multiple,n=o.value,null!=n?q(e,!!o.multiple,n,!1):null!=o.defaultValue&&q(e,!!o.multiple,o.defaultValue,!0);break;default:"function"==typeof u.onClick&&(e.onclick=Fe)}Ve(a,o)&&(t.effectTag|=4)}null!==t.ref&&(t.effectTag|=128)}return null;case 6:if(e&&null!=t.stateNode)Ll(e,t,e.memoizedProps,o);else{if("string"!=typeof o&&null===t.stateNode)throw Error(r(166));n=yn(yu.current),yn(bu.current),Jn(t)?(n=t.stateNode,o=t.memoizedProps,n[Ni]=t,n.nodeValue!==o&&(t.effectTag|=4)):(n=(9===n.nodeType?n:n.ownerDocument).createTextNode(o),n[Ni]=t,t.stateNode=n)}return null;case 13:return zt(vu),o=t.memoizedState,0!==(64&t.effectTag)?(t.expirationTime=n,t):(n=null!==o,o=!1,null===e?void 0!==t.memoizedProps.fallback&&Jn(t):(a=e.memoizedState,o=null!==a,n||null===a||(a=e.child.sibling,null!==a&&(i=t.firstEffect,null!==i?(t.firstEffect=a,a.nextEffect=i):(t.firstEffect=t.lastEffect=a,a.nextEffect=null),a.effectTag=8))),n&&!o&&0!==(2&t.mode)&&(null===e&&!0!==t.memoizedProps.unstable_avoidThisFallback||0!==(1&vu.current)?rs===Qu&&(rs=Yu):(rs!==Qu&&rs!==Yu||(rs=Gu),0!==us&&null!==es&&(To(es,ns),Co(es,us)))),(n||o)&&(t.effectTag|=4),null);case 4:return wn(),Ol(t),null;case 10:return Zt(t),null;case 17:return It(t.type)&&Ft(),null;case 19:if(zt(vu),o=t.memoizedState,null===o)return null;if(a=0!==(64&t.effectTag),i=o.rendering,null===i){if(a)mr(o,!1);else if(rs!==Qu||null!==e&&0!==(64&e.effectTag))for(i=t.child;null!==i;){if(e=_n(i),null!==e){for(t.effectTag|=64,mr(o,!1),a=e.updateQueue,null!==a&&(t.updateQueue=a,t.effectTag|=4),null===o.lastEffect&&(t.firstEffect=null),t.lastEffect=o.lastEffect,o=t.child;null!==o;)a=o,i=n,a.effectTag&=2,a.nextEffect=null,a.firstEffect=null,a.lastEffect=null,e=a.alternate,null===e?(a.childExpirationTime=0,a.expirationTime=i,a.child=null,a.memoizedProps=null,a.memoizedState=null,a.updateQueue=null,a.dependencies=null):(a.childExpirationTime=e.childExpirationTime,a.expirationTime=e.expirationTime,a.child=e.child,a.memoizedProps=e.memoizedProps,a.memoizedState=e.memoizedState,a.updateQueue=e.updateQueue,i=e.dependencies,a.dependencies=null===i?null:{expirationTime:i.expirationTime,firstContext:i.firstContext,responders:i.responders}),o=o.sibling;return Mt(vu,1&vu.current|2),t.child}i=i.sibling}}else{if(!a)if(e=_n(i),null!==e){if(t.effectTag|=64,a=!0,n=e.updateQueue,null!==n&&(t.updateQueue=n,t.effectTag|=4),mr(o,!0),null===o.tail&&"hidden"===o.tailMode&&!i.alternate)return t=t.lastEffect=o.lastEffect,null!==t&&(t.nextEffect=null),null}else 2*ru()-o.renderingStartTime>o.tailExpiration&&1t)&&vs.set(e,t)))}}function Ur(e,t){e.expirationTimee?n:e,2>=e&&t!==e?0:e}function qr(e){if(0!==e.lastExpiredTime)e.callbackExpirationTime=1073741823,e.callbackPriority=99,e.callbackNode=$t(Vr.bind(null,e));else{var t=Br(e),n=e.callbackNode;if(0===t)null!==n&&(e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90);else{var r=Fr();if(1073741823===t?r=99:1===t||2===t?r=95:(r=10*(1073741821-t)-10*(1073741821-r),r=0>=r?99:250>=r?98:5250>=r?97:95),null!==n){var o=e.callbackPriority;if(e.callbackExpirationTime===t&&o>=r)return;n!==Yl&&Bl(n)}e.callbackExpirationTime=t,e.callbackPriority=r,t=1073741823===t?$t(Vr.bind(null,e)):Wt(r,Hr.bind(null,e),{timeout:10*(1073741821-t)-ru()}),e.callbackNode=t}}}function Hr(e,t){if(ks=0,t)return t=Fr(),No(e,t),qr(e),null;var n=Br(e);if(0!==n){if(t=e.callbackNode,(Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));if(lo(),e===es&&n===ns||Kr(e,n),null!==ts){var o=Ju;Ju|=Wu;for(var a=Yr();;)try{eo();break}catch(t){Xr(e,t)}if(Gt(),Ju=o,Bu.current=a,rs===Ku)throw t=os,Kr(e,n),To(e,n),qr(e),t;if(null===ts)switch(a=e.finishedWork=e.current.alternate,e.finishedExpirationTime=n,o=rs,es=null,o){case Qu:case Ku:throw Error(r(345));case Xu:No(e,2=n){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}}if(i=Br(e),0!==i&&i!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}e.timeoutHandle=Si(oo.bind(null,e),a);break}oo(e);break;case Gu:if(To(e,n),o=e.lastSuspendedTime,n===o&&(e.nextKnownPendingLevel=ro(a)),ss&&(a=e.lastPingedTime,0===a||a>=n)){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}if(a=Br(e),0!==a&&a!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}if(1073741823!==is?o=10*(1073741821-is)-ru():1073741823===as?o=0:(o=10*(1073741821-as)-5e3,a=ru(),n=10*(1073741821-n)-a,o=a-o,0>o&&(o=0),o=(120>o?120:480>o?480:1080>o?1080:1920>o?1920:3e3>o?3e3:4320>o?4320:1960*Uu(o/1960))-o,n=o?o=0:(a=0|l.busyDelayMs,i=ru()-(10*(1073741821-i)-(0|l.timeoutMs||5e3)),o=i<=a?0:a+o-i),10 component higher in the tree to provide a loading indicator or placeholder to display."+N(i))}rs!==Zu&&(rs=Xu),l=yr(l,i),f=a;do{switch(f.tag){case 3:u=l,f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var w=Ar(f,u,t);ln(f,w); break e;case 1:u=l;var E=f.type,k=f.stateNode;if(0===(64&f.effectTag)&&("function"==typeof E.getDerivedStateFromError||null!==k&&"function"==typeof k.componentDidCatch&&(null===ms||!ms.has(k)))){f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var _=Ir(f,u,t);ln(f,_);break e}}f=f.return}while(null!==f)}ts=no(ts)}catch(e){t=e;continue}break}}function Yr(){var e=Bu.current;return Bu.current=Cu,null===e?Cu:e}function Gr(e,t){eus&&(us=e)}function Jr(){for(;null!==ts;)ts=to(ts)}function eo(){for(;null!==ts&&!Gl();)ts=to(ts)}function to(e){var t=Fu(e.alternate,e,ns);return e.memoizedProps=e.pendingProps,null===t&&(t=no(e)),qu.current=null,t}function no(e){ts=e;do{var t=ts.alternate;if(e=ts.return,0===(2048&ts.effectTag)){if(t=br(t,ts,ns),1===ns||1!==ts.childExpirationTime){for(var n=0,r=ts.child;null!==r;){var o=r.expirationTime,a=r.childExpirationTime;o>n&&(n=o),a>n&&(n=a),r=r.sibling}ts.childExpirationTime=n}if(null!==t)return t;null!==e&&0===(2048&e.effectTag)&&(null===e.firstEffect&&(e.firstEffect=ts.firstEffect),null!==ts.lastEffect&&(null!==e.lastEffect&&(e.lastEffect.nextEffect=ts.firstEffect),e.lastEffect=ts.lastEffect),1e?t:e}function oo(e){var t=qt();return Vt(99,ao.bind(null,e,t)),null}function ao(e,t){do lo();while(null!==gs);if((Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));var n=e.finishedWork,o=e.finishedExpirationTime;if(null===n)return null;if(e.finishedWork=null,e.finishedExpirationTime=0,n===e.current)throw Error(r(177));e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90,e.nextKnownPendingLevel=0;var a=ro(n);if(e.firstPendingTime=a,o<=e.lastSuspendedTime?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:o<=e.firstSuspendedTime&&(e.firstSuspendedTime=o-1),o<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),o<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0),e===es&&(ts=es=null,ns=0),1u&&(c=u,u=l,l=c),c=Ue(w,l),f=Ue(w,u),c&&f&&(1!==k.rangeCount||k.anchorNode!==c.node||k.anchorOffset!==c.offset||k.focusNode!==f.node||k.focusOffset!==f.offset)&&(E=E.createRange(),E.setStart(c.node,c.offset),k.removeAllRanges(),l>u?(k.addRange(E),k.extend(f.node,f.offset)):(E.setEnd(f.node,f.offset),k.addRange(E)))))),E=[];for(k=w;k=k.parentNode;)1===k.nodeType&&E.push({element:k,left:k.scrollLeft,top:k.scrollTop});for("function"==typeof w.focus&&w.focus(),w=0;w=t&&e<=t}function To(e,t){var n=e.firstSuspendedTime,r=e.lastSuspendedTime;nt||0===n)&&(e.lastSuspendedTime=t),t<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),t<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0)}function Co(e,t){t>e.firstPendingTime&&(e.firstPendingTime=t);var n=e.firstSuspendedTime;0!==n&&(t>=n?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:t>=e.lastSuspendedTime&&(e.lastSuspendedTime=t+1),t>e.nextKnownPendingLevel&&(e.nextKnownPendingLevel=t))}function No(e,t){var n=e.lastExpiredTime;(0===n||n>t)&&(e.lastExpiredTime=t)}function Po(e,t,n,o){var a=t.current,i=Fr(),l=su.suspense;i=jr(i,a,l);e:if(n){n=n._reactInternalFiber;t:{if(J(n)!==n||1!==n.tag)throw Error(r(170));var u=n;do{switch(u.tag){case 3:u=u.stateNode.context;break t;case 1:if(It(u.type)){u=u.stateNode.__reactInternalMemoizedMergedChildContext;break t}}u=u.return}while(null!==u);throw Error(r(171))}if(1===n.tag){var s=n.type;if(It(s)){n=Dt(n,s,u);break e}}n=u}else n=Al;return null===t.context?t.context=n:t.pendingContext=n,t=on(i,l),t.payload={element:e},o=void 0===o?null:o,null!==o&&(t.callback=o),an(a,t),Dr(a,i),i}function Oo(e){if(e=e.current,!e.child)return null;switch(e.child.tag){case 5:return e.child.stateNode;default:return e.child.stateNode}}function Ro(e,t){e=e.memoizedState,null!==e&&null!==e.dehydrated&&e.retryTime